Sygdom og fravær

Ved sygdom skal I melde jeres barn syg på Aula.

Hvis jeres barn bliver syg i løbet af dagen, ringer vi til jer. Det gør vi efter nøje overvejelser og vurdering af jeres barn. I vil måske opleve, at jeres barn blomstrer op, når I kommer hjem, men dette kan nogle gange være en reaktion på at komme hjem i trygge omgivelser sammen med en forælder.

Et barn der er syg, smitter som ofte andre - specielt i børneinstitutioner. Derfor beder vi alle forældre, på ansvarlig vis, at holde deres børn hjemme når de viser tegn på sygdom.

Barnet må komme i institution igen, når det er helt rask og ikke smitter. Barnet skal kunne deltage i vuggestuens dagligdag.

Ved smitsom virus/sygdom i omløb, melder gruppen eller vuggestuen ud om det på Aula.

Ved situationer og ulykker der kræver lægehjælp, kontakter institutionen 1813 for at få en faglig vurdering af situationen. Derefter kontakter vi forældrene og oplyser dem om hvad der er sket. Hvis barnet skal på skadestuen, skal forældrene selv hente barnet og køre dem på skadestuen, medmindre at de fra 1813 vurderer at der skal sendes en ambulance. Kan vi ikke kan få kontakt til forældrene, tager vi en ny vurdering.