Klyngen - det store fællesskab

I Amager Klynge I ønsker vi, at tage ansvar for og være deltagende i at skabe de bedste rammer for Ørestads børn. Vi har et tilbagevendende og insisterende fokus på at være" Fælles om det gode børneliv" og være synlig i bybilledet.

Vi udvikler en bydel sammen

Det har været helt særligt, at være medskabere af et rigt børneliv i en ny bydel. Vi har ønsket at samarbejde med lokalområdet og det samarbejde er med til at skabe sammenhæng og en rød tråd i det enkelte barns liv og med til at etablere fællesskaber på tværs af kulturer og etnicitet. Vores bydel har mange nationaliteter- at så mange mennesker mødes på tværs med et fælles fokus om at skabe de bedste betingelser for bydelens børn, giver en oplevelse af, at der er højt til loftet, rummelighed og hjertevarme samt en lyst til at mødes på tværs af forskelligheder.

Klyngens faglige fællesskab

Vi skal inspirere og understøtte hinanden og drage fordel at være en del af et stort arbejdsfælleskab Det gør vi i mange forskellige sammenhænge. I hverdagen kommer det til udtryk på personaleplan i form af MED-udvalget (Medbestemmelsessystemet), AMU (arbejdsmiljøudvalg), Ergogruppen (superbrugere i ergonomi med fokus på det fysiske arbejdsmiljø), Stærkt samarbejde (Formelt netværk & samarbejdsforum ml. klyngen og områdets skoler), Sprognetværket (sprogansvarlige for enhederne, skolerne samt bibliotek), Visionsgruppen (består af pædagoger fra hver enhed og hele ledelsen). Vi holder klyngepersonalemøder og en pædagogisk udviklingsdag sammen.